usa-2017.reismee.nl

Van Cheyenne naar Rapid City en eerste dag Rapid City

Gisteren (woensdag) zijn we uit Cheyenne naar Rapid City gereden. Rapid City was onze volgende stop op deze rondreis. Het was een lange rit en we zijn door 3 staten gereden; Wyoming, Nebraska en South Dakota. Weinig te zien onderweg. Eindeloos lange wegen met hier en daar een dorp. Dus ff uitstappen onderweg en de benen strekken.

In Rapid City hebben we een hotelkamer gehuurd voor 3 dagen. Vandaag (donderdag ) zijn we eerst naar de Black Hills gereden om Mount Rushmore Nationale Memorial te bezoeken. Heel indrukwekken die koppen van belangrijke Amerikaanse personen te zien die waren uitgehakt in de bergen. Daarna zijn we naar Jewel Cave National Monument gereden en hebben 2 uur in grotten rond gezworven.

Hierna zijn we naar Wind Cave National Park gegaan. Ook daar in een grot rondgelopen en door het park gereden. Allerlei dieren gezien; grondmarmotten, gazelles, herten en bizons. Veel van deze dieren kwamen tegen de schemering tevoorschijn. De bizons waren een beetje lastig want die gingen midden op de weg staan en weigerden door te lopen. Keken een beetje eigenwijs maar wel een mooi gezicht.

Op de terugweg naar het hotel zijn we weer naar Mount Rushmore gegaan om de avondceremonie mee te maken. Dan worden de bergen verlicht. Zeer indrukwekkend met een hoop nationalisme, het volkslied en een eerbetoon aan de veteranen.

Morgen (vrijdag) gaan we weer op pad nu naar de Badlands National Park en een hoop andere bezienswaardigheden.

Van Denver naar Cheyenne

Wat hebben we dinsdag gedaan? We hebben het Rocky Mountain NP bezocht. We waren er om 10 uur en kwamen er weer uit om half 7. Het is een waanzinnig mooie autorit geworden. De diversiteit van flora en fauna is enorm Er lag nog steeds sneeuw en we hebben elanden, herten en eekhoorns gezien. En achter elke bocht lag weer een nieuwe verrassing; meertjes, bergen, valleien.

Het hoogste punt hier was 12090ft zo’n 3685meter. Onderweg zijn we diverse keren uitgestapt om foto’s te maken en om een trail te lopen. Lekker inspannend op die hoogte door de ijle lucht.

Ook hebben we de huurauto ff off the road uitgeprobeerd. Ging prima met onze SUV.

Voordat we dit park bereikte zijn we over de Continental Divide gereden. Hier wordt het land door tweeën gesplitst. Al het regenwater wat aan de ene kant zat/zit loopt in de Atlantische Oceaan en aan de andere kant in de Grote Oceaan. Het is een grote scheidslijn die van Alaska tot aan Mexico loopt maar in de Rocky Mountains op zijn hoogste punt is. Het punt waar wij stonden was 3500meter hoog.

We hebben de nacht doorgebracht in Cheyenne in de staat Wyoming. We gaan vandaag (woensdag) op pad richting Rapid City. Daar blijven we 3 dagen in de buurt om van daaruit diverse plekken te bezoeken.

Van Albuquerque naar Denver

Na een paar dagen met hotels met slechte WIFI verbindingen zijn we er weer.We hebben net ingecheked in een hotel in Denver

Wat hebben een hoop gedaan de afgelopen dagen.

Zo zijn we op donderdag naar het Bandelier National Monument geweest. Dat is in een vallei. Zeer indrukwekkend, hier hebben de indianen in groten gewoond. Wij konden zelf ook enkele van deze grotten bekijken waarvan e e n op een hoogte van 42 meter die we met diverse houten trappen konden bereiken. We hebben hierna overnacht in Raton

Zondag hebben we het Great Sand Dunes National Monument bezocht. Dit zijn hele hoge duinen die door de spelling van de natuur zo zijn gevormd. Tijdens dit bezoek was ook alleen al de rit er naar toe en vanaf heel mooi om te doen. Dit park ligt op een soort plateau in de San Luis Valley bij de Sangre de Cristo Mountains. We moesten door de bergen heen om daar te komen maar ook weer door de bergen om daar weg te komen richting de Rocky Mountains. We hebben overnacht in Pueblo

Vandaag hebben we een ritje door de Rocky Mountains gemaakt en het plaatsje Nederland bezocht. Ook dit was een geweldige rit. Voor de mensen die van fietsen houden er zijn hier nog wel wat bergen die beklommen kunnen worden.

Vandaag is het Labor Day in the USA. Iedereeen is feest aan het vieren. Dit is de laatste vakantiedag voor de Amerikanen. De vakanties zijn nu afgelopen. Iederen weer naar school en aan het werk. Dus het zal wel wat rustiger worden in de nationale parken.

Morgen (dinsdag) gaan we naar het Rocky Mountains NP.

Van Dallas naar Amarillo

Vandaag zijn we vertrokken van uit Dallas richting Amarillo. Dit is het eerste deel van de rit richting ons start punt Albuquerque. Het was een leuke rit van ongeveer 340 miles of terwijl 550 Kilometers. Ondanks dat het een lange weg was toch nog wel wat leuke dingen gezien. Waaronder diverse transport treinen waarbij de transport treinen in Nederland op speelgoed treintjes lijken. Deze treinen hier zijn ontzettend lang en worden door minimaal 2 Diesel locomotieven en sommige zelfs door meer locomotieven voort getrokken. Ook de beruchte Ja knikkers hebben ze hier nog.

Eindelijk vertrokken

Na wat uitdagingen om weg te komen. Zijn we vandaag toch vertrokken naar de U.S.A. met bestemming Dallas. We hadden eerst Houston maar doordat daar een Hurricane voorbij moest komen die heel veel water achter liet konden we daar niet meer landen.

Hadden we eindelijk alles geregeld. Wat gebeurde er? Konden we niet van Schiphol vertrekken ivm de wateroverlast die er was. We zaten al in het vliegtuig en hebben 2 uur in het vliegtuig moeten wachten voordat we konden vertrekken. Maar we zijn toch vertrokken en zijn nu in Dallas waar het nu 30 graden is en het belangrijkste DROOG.

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!