usa-2017.reismee.nl

Van Jerome naar Vernal via Salt Lake City

Komt ie weer.

Gisteren ( donderdag 14/9) zijn we vertrokken uit Jerome om naar Salt Lake City te rijden. Het was een leuke rit. Onderweg hebben we een fabriek waar ze voortstuwing systemen maken voor raketten bezocht (kwamen we onderweg een bord van tegen dus we zijn er ff naar toe gereden). Ze hadden een hele tentoonstelling. Heel interessant.

Daarna zijn we naar het Golden Spike National Historic Site gereden. Hier zijn op 10 mei 1868 de twee spoorlijnen – Central Pacific Railroad en de Union Pacific Railroad aan elkaar gekoppeld die west met oost Amerika verbonden.

Vervolgens zijn we naar Salt Lake City gereden. Hoofddoel was om hier het Temple Square van de Mormonen te bezoeken. Indrukwekkend wat deze mensen mede door hun geloof bereikt hebben. Een hele staat opgebouwd. We zijn er 3 uur geweest. Overal werden we door de Sisters and Brothers aangesproken maar het was niet opdringerig. En we zijn niet bekeerd!!! Daarna zijn we ingecheckt in ons hotel en ’s avonds lekker uit eten geweest.

Vanochtend (vrijdag 15/9) zijn we uit Salt Lake City vertrokken richting Vernal om Dinosaur National Monument te bezoeken . Het had de hele nacht geregend en dat is het ook de hele dag blijven doen. Deze dag is dus letterlijk in het water gevallen. Dinosaur National Monument heeft 2 toegangen; de toegang waar de fossielen te zien zijn – de Quarry-, en de toegang naar de Canyon. Wederom heel mooi maar dus wel een beetje nat.

Morgen (zaterdag 16/9) gaan we richting St George. Een lange rit. Daar blijven we 2 dagen. Zondag (17/9) gaan we namelijk Zion National Park bezoeken. Daar kan je niet met je auto doorheen maar moet je met een shuttle bus. Dat duurt dus wat langer.

Voor meer informatie over de parken en de plaatsen waar we zijn zie het WWW.

eef en toon

jullie gaan nog steeds lekker houden zo. gr...eef en toon

Piet en Lisa

Het regent hier ook veel. Maar bij het bekijken van deze mooie foto`s is het toch meegenieten.