usa-2017.reismee.nl

Van Denver naar Cheyenne

Wat hebben we dinsdag gedaan? We hebben het Rocky Mountain NP bezocht. We waren er om 10 uur en kwamen er weer uit om half 7. Het is een waanzinnig mooie autorit geworden. De diversiteit van flora en fauna is enorm Er lag nog steeds sneeuw en we hebben elanden, herten en eekhoorns gezien. En achter elke bocht lag weer een nieuwe verrassing; meertjes, bergen, valleien.

Het hoogste punt hier was 12090ft zo’n 3685meter. Onderweg zijn we diverse keren uitgestapt om foto’s te maken en om een trail te lopen. Lekker inspannend op die hoogte door de ijle lucht.

Ook hebben we de huurauto ff off the road uitgeprobeerd. Ging prima met onze SUV.

Voordat we dit park bereikte zijn we over de Continental Divide gereden. Hier wordt het land door tweeën gesplitst. Al het regenwater wat aan de ene kant zat/zit loopt in de Atlantische Oceaan en aan de andere kant in de Grote Oceaan. Het is een grote scheidslijn die van Alaska tot aan Mexico loopt maar in de Rocky Mountains op zijn hoogste punt is. Het punt waar wij stonden was 3500meter hoog.

We hebben de nacht doorgebracht in Cheyenne in de staat Wyoming. We gaan vandaag (woensdag) op pad richting Rapid City. Daar blijven we 3 dagen in de buurt om van daaruit diverse plekken te bezoeken.

eef en toon

is het daar altijd mooi weer ? het is geweldig mooi . en wat gaan jullie verder nog zien,kan zowat niet mooier. gr. toon en eef.