usa-2017.reismee.nl

Van Cheyenne naar Rapid City en eerste dag Rapid City

Gisteren (woensdag) zijn we uit Cheyenne naar Rapid City gereden. Rapid City was onze volgende stop op deze rondreis. Het was een lange rit en we zijn door 3 staten gereden; Wyoming, Nebraska en South Dakota. Weinig te zien onderweg. Eindeloos lange wegen met hier en daar een dorp. Dus ff uitstappen onderweg en de benen strekken.

In Rapid City hebben we een hotelkamer gehuurd voor 3 dagen. Vandaag (donderdag ) zijn we eerst naar de Black Hills gereden om Mount Rushmore Nationale Memorial te bezoeken. Heel indrukwekken die koppen van belangrijke Amerikaanse personen te zien die waren uitgehakt in de bergen. Daarna zijn we naar Jewel Cave National Monument gereden en hebben 2 uur in grotten rond gezworven.

Hierna zijn we naar Wind Cave National Park gegaan. Ook daar in een grot rondgelopen en door het park gereden. Allerlei dieren gezien; grondmarmotten, gazelles, herten en bizons. Veel van deze dieren kwamen tegen de schemering tevoorschijn. De bizons waren een beetje lastig want die gingen midden op de weg staan en weigerden door te lopen. Keken een beetje eigenwijs maar wel een mooi gezicht.

Op de terugweg naar het hotel zijn we weer naar Mount Rushmore gegaan om de avondceremonie mee te maken. Dan worden de bergen verlicht. Zeer indrukwekkend met een hoop nationalisme, het volkslied en een eerbetoon aan de veteranen.

Morgen (vrijdag) gaan we weer op pad nu naar de Badlands National Park en een hoop andere bezienswaardigheden.

eef en toon

nu komen wij er pas achter waarom Bertus elke dag een rondje m.blik loopt,kan moniek je wel bijhouden? vastwel. wij hebben een brief gehad van liander dat ze op 22sept de meter willen plaatsen die brief ligt ook bij jullie moet ik die brief bekijken of ze ook die dag bij jullie komen of heb je liever dat ze komen als je thuis bent. gr eef en toon....