usa-2017.reismee.nl

Van St George naar Flagstaff via Las Vegas

Daar zijn we dan weer en het is nu donderdag 21/9.

Afgelopen maandag 18/9 zijn we ’s ochtends vroeg in Las Vegas aangekomen vanuit St George.

We hebben on-line ingechekt en de auto geparkeerd in de garage van het hotel. Daarna zijn we de stad in gegaan. Het makkelijkste om je te verplaatsen in Las Vegas is om gebruik te maken van de bus, de RTC. Dus een 3 dagen kaart gekocht waar we goed gebruik van hebben gemaakt.

Las Vegas is bij velen bekend om de ‘Strip’ . Maar er is een veel leuker gedeelte. Het oude Las Vegas genaamd Fremont Street. Hier is Las Vegas ooit ontstaan en dit stamt uit de tijd van de maffia. Bekende namen zijn o.a de Golden Nugget, Golden Gate en Bugsy Siegel. De hele wijk is opgeknapt. Kijk maar op het www; The Fremont Experience.

We waren natuurlijk al eerder in Las Vegas geweest maar het blijft steeds weer geweldig om deze stad te bezoeken. Elke keer wat nieuws; oude casino’s worden afgebroken en nieuwe neer gezet. Nieuwe attracties. Ook de temperatuur was weer lekker; hoogste temp 92F zo’n 33C

We hebben het weer hartstikke leuk gehad en zijn nu gearriveerd bij onze volgende stop op deze reis. Flagstafff. Daar blijven we 2 nachten en gaan het Grand Canyon National Park bezoeken. Onderweg hebben we een stuk van Route66 gereden. Al die verlaten plaatsen, benzinestations en motels. De aanleg van de Interstate heeft niet veel goed gedaan. Ook was er ff een temperatuurshock toen we uitstapten in Flagstaff. Hartstikke koud is het hier, 12C !!!