usa-2017.reismee.nl

Van Flagstaff naar Alburquerque en de Grand Canyon

Goeiemorgen allemaal.

Het is nu zondag 24/9 en de tijd is 07:38. Bij jullie is het nu al 15:38

We hebben 2 drukke dagen achter de rug. Vrijdag 22/9 zijn we naar het Grand Canyon National Park South Rim geweest We waren weer vroeg op en de reis vanuit Flagstaff naar dit park was 1,5 uur. Voor Amerikaanse begrippen maar een klein stukje.

Het was weer druk maar we konden de auto parkeren bij het visitor centrum. Ook in dit park kun je weer een hoop plekken niet met je eigen auto bereiken. Dus we moesten met de bus. Geen probleem want dat is allemaal goed geregeld; Hop On, Hop Off. Het mooiste stuk is naar Hermits Rest. We hebben hele stukken gelopen tussen de opstapplaatsen. Dan loop je vlak langs de afgrond. Geweldig uitzicht en heel indrukwekkend. We zijn meer dan 8 uur in het park geweest en hebben overnacht in Flagstaff.

Zaterdag 23/9 zijn we naar Petrified Forest National Park geweest. Dit park kun je wel helemaal met de auto bezoeken. Zoals de naam aangeeft bevindt zich hier een versteend bos. Dat de natuur in miljoenen jaren zoiets vreemd/moois heeft gecreëerd. Na een bezoek aan het visitor centrum hebben we een trail gelopen van bijna 5 km naar een aantal bezienswaardigheden; Long Loges & Agate House. Onderweg met de auto weer mooie dingen gezien bij de vele viewpoints. Hier kon je ook trail’s lopen en dus gedaan. Ook Painted Desert maakt deel uit van dit park. Indrukwekkend.

We zitten nu in Albuquerque en zijn dus weer terug waar onze eigenlijke rondreis begon. We gaan nu nog een paar plaatsen bezoeken voordat we naar Houston gaan. Vandaag gaan we naar El Paso. Hier overnachten we. Morgen (maandag 25/9) gaan we dan naar San Antonio.

eef en toon

eef had wel haar schootmobiel mee genomen , pf p . gr eef en toon